ماندگاری هایفوتراپی چقدر است؟

با گذر زمان و افزایش سن، پوست انسان دچار چین و چروک و افتادگی می شود و این چروک ها به خصوص در ناحیه پوست صورت خود را نمایان می سازد. یکی از روش های مقابله با چین و چروک پوست در ناحیه صورت و جوان سازی پوست، هایفو تراپی نامیده می شود. هایفو تراپی در علم پزشکی-زیبایی به عنوان یک روش غیر تهاجمی برای جوان سازی پوست شناخته می شود  و جایگزین موثری برای جراحی زیبایی است. در این روش با استفاده از امواج اولتراسوند با فرکانس بالا، لایه های عمیق تر پوست را مورد هدف قرار داده و تاثیر بسزایی در جوان سازی و سفتی آن ناحیه از پوست خواهد داشت.

در این روش غیر تهاجمی، با متمرکز سازی امواج اولتراسوند به بخشی از پوست صورت که دچار چین و چروک و افتادگی شده است، با تولید کلاژن و تقویت بافت میانی پوست، بافت خارجی پوست دچار کشیدگی و سفتی شده و از چین و چروک و افتادگی پوست کاسته می شود. این روش با انرژی گرمایی که تولید می کند، بافت پوست را در لایه های زیرین پوست گرم نموده و دچار آسیب در دمای مشخصی می کند. این آسیب سلولی موجب می شود تا سلول ها تحریک شده و کلاژن سازی پوست در لایه میانی آغاز شده و شدت بگیرد. از آن جایی که تولید کلاژن نقش مهمی در جوان سازی و سفتی پوست دارد، این فرآیند موجب ترمیم پوست شده و پس از مدتی پوست جوان تر و سفت تر به نظر می رسد.

در روش هایفوتراپی، پرتوهای انرژی در لایه زیرین و میانی پوست متمرکز می شود و هیچ آسیبی به لایه بیرونی پوست وارد نمی گردد. همچنین تنها ناحیه مورد نظر پوست مورد هدف قرار می گیرد و به لایه های مجاور پوست نیز آسیبی وارد نمی گردد. هایفو تراپی با تحریک سلولی و کلاژن سازی می تواند جایگزین مناسبی برای جراحی لیفت صورت باشد و بدون عوارض عمل جراحی و به روشی غیر تهاجمی به جوان سازی پوست منجر گردد.

هایفو تراپی چه مزیت هایی دارد؟

  • با استفاده از هایفوتراپی می توان عملیات لیفت پوست صورت را با ریسک کمتر و بدون عوارض جانبی عمل جراحی زیبایی انجام داد.
  • هایفوتراپی بدون بیهوشی انجام می شود و عوارض پس از بیهوشی شما را درگیر نمی کند.
  • پس از یک جلسه درمان، نتایج این فرآیند به خوبی و به سرعت نمایان می شود و بر اساس نظر پزشک پس از دو یا سه جلسه، جوان سازی پوست صورت به طور چشمگیری تکمیل می گردد.
  • هایفوتراپی دارای عوارض جانبی بسیار کمی است و خطر پذیری پایینی دارد و به لایه بیرونی پوست آسیب وارد نمی شود.
  • روش هایفوتراپی نیاز به مراقبت های ویژه و خاص و همچنین بستری ندارد و فرد پس از انجام عملیات جوان سازی مشکل خاصی نخواهد داشت.
  • هایفو تراپی تاثیرات سریعی دارد و اثرات آن ماندگار است و نیاز به انجام عملیات جدید در کوتاه مدت نخواهد داشت.
  • عملیات هایفوتراپی بر روی پوست های مختلف قابل انجام است و تنها با کمی سوزش همراه است که آن را نیز می توان با بی حسی موضعی کاهش داد.

ماندگاری هایفوگرافی چه میزان است؟

یکی از مسایلی که در جوان سازی پوست به روش هایفوتراپی مطرح است، موضوع ماندگاری این روش غیر تهاجمی و نوین است. کسانی که این روش درمانی-زیبایی را انتخاب می کنند همواره به این موضوع توجه می کنند و برایشان مهم است که راه مناسب و طولانی مدت برای زیبایی و جوانی پوست شان را برگزینند. این افراد مدام از دیگران سوال می کنند که ماندگاری هایفوتراپی چقدر است؟ برای پاسخ به این سوال مهم و اساسی، باید یک سری عوامل دیگر را در نظر بگیریم و مورد بررسی قرار دهیم.

عواملی که بر روی ماندگاری هایفو تراپی تاثیر مستقیم می گذارد و توجه به این عوامل برای متخصصان درمانی و زیبایی پوست و همچنین بیماران بسیار مهم و تعیین کننده می باشند. همچنین برخی مراقبت ها و دنبال کردن سبک زندگی ویژه ای نیز می تواند بر روی ماندگاری هایفوتراپی تاثیرگذار باشد. در ادامه این نوشتار به بررسی این شرایط و عوامل و همچنین مراقبت ها و توصیه های سبک زندگی پس از درمان به روش هایفوتراپی می پردازیم.

چه عواملی بر ماندگاری هایفوتراپی موثر هستند؟

همان طور که پیش تر توضیح دادیم، هایفوتراپی فناوری مدرن و پیشرفته ای است که از امواج متمرکز شده اولتراسونیک به منظور تخریب برخی بافت های سلولی هدف در لایه زیرین پوست استفاده می کند. از هایفوتراپی علاوه بر زیبایی و کاهش چروک و لیفیتینگ پوست خصوصا در ناحیه صورت، به منظور درمان آسیب های توده ای نیز مورد استفاده قرار می گیرد. برای پاسخ به این سوال رایج که ماندگاری هایفوتراپی چقدر است، باید گفت که بر حسب برخی عوامل و شرایط این ماندگاری می تواند بین 6 ماه تا 2 سال ادامه داشته باشه باشد. در مجموع عوامل و شرایط مختلفی که بر ماندگاری هایفوتراپی دخیل هستند را  می توان این گونه برشمرد:

نوع پوست

یکی از عوامل تعیین کننده و مهم در ماندگاری و دوام هایفوتراپی نوع پوست فردی است که این عملیات بر روی پوست او انجام شده است. پوست های افراد مختلف دارای ضخامت ها، ساختار و میزان چربی متفاوتی هستند. بر اساس نوع پوست ممکن است درمان به روش هایفوتراپی تاثیرات و واکنش های متفاوتی ایجاد کند. در مجموع جنس پوست های ضخیم تر که چربی بیشتری دارند، دارای میزان کلاژن بیشتری هستند و در صورت انجام هایفوتراپی اثرات بهتر و ماندگارتری را بروز می دهند.

افرادی که دارای پوست سفت تر و کمتر آسیب دیده تری هستند نیز نتایج بهتر و سریع تری را مشاهده می کنند و جوان سازی پوست آن ها به روش غیر تهاجمی هایفوتراپی، اثرات بلندمدت تری را نشان می دهد. بر همین اساس افرادی که پوست نازک تر و دارای میزان الاستیک کمتری دارند، میزان تولید کلاژن در لایه میانی پوست آنان کمتر است و همین عامل باعث می شود تا اثرات هایفوتراپی بر روی پوست آنان کوتاه مدت تر باشد. علاوه بر نوع پوست، برخی عوامل ژنتیکی نیز می تواند بر روی ماندگاری هایفوتراپی تاثیرگذار باشد. افرادی که دچار اختلالات ژنتیکی هستند، زودتر دچار افتادگی پوست شده و تاثیر هایفوتراپی در آن ها نسبت به سایرین کوتاه مدت تر می باشد.

میزان افتادگی و چین و چروک پوست

میزان افتادگی و چین و چروک پوست نیز بر روی ماندگاری هایفوتراپی تاثیرگذار است. اگر میزان افتادگی و همچنین میزان چین و چروک پوست شما کمتر باشد و به تازگی این عوارض بر روی پوست شما به وجود آمده باشد، اثرات هایفوتراپی بهتر خود را نشان داده و تاثیرات ماندگارتری خواهد داشت. اما اگر میزان افتادگی و چین و چروک پوست شما زیاد باشد و برای مدت طولانی این عوارض پوستی ایجاد شده باشد، تاثیر و ماندگاری هایفوتراپی در جوان سازی پوست شما کاهش خواهد یافت و باید در کنار هایفوتراپی، از درمان های ترکیبی زیر نظر پزشک متخصص نیز بهره مند شوید تا تاثیرات ملموس تر و ماندگار تری را شاهد باشید.

سن افراد

میزان سن فردی که هایفوتراپی انجام می دهد، بر دوام و ماندگاری اثرات آن موثر است. در افراد جوان تر که پوست آن ها انعطاف پذیری خوبی داشته و میزان کلاژن سازی پوستشان در سطح قابل قبولی است، هایفوتراپی می تواند تاثیرات بلندمدت تری را داشته باشد. در مقابل با افزایش سن از میزان کلاژن و الاستین پوست کاسته شده و ممکن است هایفوتراپی اثرات کوتاه مدت تری را داشته باشد. در افراد مسن، باید هایفوتراپی در جلسات بیشتر با فواصل زمانی مشخص با نظر پزشک متخصص انجام شود تا تاثیرات مطلوب تر و ماندگارتری را داشته باشد.

شدت درمان هایفوتراپی

یک عامل دیگر در میزان ماندگاری هایفوتراپی، شدت این درمان بر روی پوست افراد است. بر اساس شدت انرژی ارسالی به درون پوست و همچنین تعداد دفعات درمان، ماندگاری هایفوتراپی اثرات متفاوتی را نشان می دهد. درمان هایی که با شدت بیشتری صورت گرفته و امواج انرژی را به لایه های عمیق تر پوست ارسال می کنند، دارای اثرات و نتایج ماندگارتری هستند چون موجب تحریک بیشتر لایه های درونی پوست شده و تولید کلاژن افزایش می یابد. البته شدت درمان باید بر اساس تشخیص پزشک و همچنین ویژگی های پوست بیمار و میزان تحمل وی انجام شود تا عوارض جانبی مانند تورم، قرمزی بیش از اندازه پوست و آسیب های موقتی به پوست را ایجاد نکند.

پاسخ بیولوژیکی بدن

چگونگی پاسخ بیولوژیکی بدن بیمار می تواند بر ماندگاری هایفوتراپی تاثیر داشته باشد. پاسخ بیولوژیکی بدن افراد مختلف، متفاوت است و ممکن است بدن برخی افراد در مقابل هایفوتراپی، فرآیند کلاژن سازی بیشتری را انجام دهد که در این صورت آن فرد میزان ماندگاری بالاتری را تجربه خواهد کرد. ولی افرادی که متابولیسم بدن متفاوتی دارند ممکن است کلاژن سازی کمتری را انجام داده و ماندگاری هایفوتراپی در آن ها کاهش یابد.

سبک زندگی

یکی از عواملی که بر روی ماندگاری هایفوتراپی اثرات شگرفی می گذارد داشتن سبک زندگی متفاوت است. داشتن یک رژیم غذایی مناسب و پرهیز از مواد غذایی که بر روی کلاژن سازی پوست تاثیر منفی می گذارد، می تواند ماندگاری هایفوتراپی را افزایش دهد. به عنوان مثال استفاده از برخی مواد شیمیایی نامناسب بر روی پوست می تواند به کاهش کلاژن و الاستین پوست منجر شده و علاوه بر تسریع در افتادگی پوست، اثرات هایفوتراپی را نیز تخفیف دهند. برخی نوسانات وزنی مانند چاقی و لاغری یکباره می تواند افتادگی پوست را در نواحی صورت، گردن و شکم شتاب ببخشد و از اثرات هایفوتراپی و ماندگاری آن بکاهد. بنابراین داشتن سبک زندگی سالم و تغذیه مناسب بر روی ماندگاری هایفوتراپی موثر است.

نوع دستگاه هایفوتراپی

استفاده از دستگاه هایفوتراپی مناسب و دقیق می تواند بر ماندگاری و اثرات بلندمدت این روش درمانی موثر باشد. استفاده از یک دستگاه استاندارد و دقیق همانند دستگاه هایفو  شرکت تولید کننده تجهیزات پزشکی و صنعتی  ناریاتک می تواند بهترین نتیجه را برای بیماران به دنبال داشته باشد.  همچنین میزان تسلط پزشک و انتخاب قدرت و تعداد شات مناسب نیز بر ماندگاری هایفوتراپی تاثیرگذار است.

میزان ماندگاری هایفوتراپی در نقاط مختلف بدن چگونه است؟

در نقاط مختلف بدن با توجه به شرایط پوستی و ضخامت متفاوت، شاهد اثرات و ماندگاری متفاوت در درمان هایفوتراپی خواهیم بود. در ادامه نوشتار به میزان ماندگاری هایفوتراپی در بخش های مختلف پوست بدن می پردازیم.

ماندگاری هایفوتراپی در دور چشمان

پوست ناحیه دور چشم یکی از حساس ترین بخش های پوست صورت است که علائم پیری، خستگی و استرس را نمایان می سازد. این بخش از پوست صورت، از سایر بخش ها نازک تر و حساس تر بوده و غدد چربی کمتری دارد. از روش درمانی هایفوتراپی به منظور رفع چین و چروک دور چشم، کاهش پف پوست دور چشم و تقویت این ناحیه از پوست استفاده می شود. این روش درمانی در ناحیه پوست دور چشم موقتی و کوتاه مدت است و نیاز به تکرار در دوره های درمانی با نظر پزشک متخصص دارد. اثرات هایفوتراپی دور چشم معمولا پس از چند هفته تا چند ماه خود را نشان می دهد.

ماندگاری هایفوتراپی پوست صورت

برای جوان سازی و افزایش خاصیت الاستیکی پوست صورت از روش هایفوتراپی استفاده می شود. این روش غیر جراحی و لیفتینگ پوست صورت است که می تواند بر اساس نوع پوست، واکنش بدن به درمان و تاثیر گذاری بیشتر در دفعات مشخصی تکرار شود. از هایفوتراپی به منظور رفع چروک در نواحی پوست صورت و گردن، سفت شدن پوست صورت، لیفت پوست گونه، پلک، ابرو و سایر اجزای صورت، زاویه سازی فک و گونه ها، روشن سازی پوست صورت و از بین رفتن مشکلات پوستی از قبیل جای جوش، جای زخم، اسکار، جای بخیه، آکنه، ترمیم خط چانه، طرح لبخند، خط اخم و درمان سایر عوارض پوستی استفاده می شود. با بهره گیری از روش های ترکیبی مانند بوتاکس یا فیلر می توان میزان اثرات هایفوتراپی را در جوان سازی پوست صورت ماندگار تر نمود.

همچنین به منظور لیفت صورت بدون جراحی زیبایی از دستگاه آر اف فرکشنال نیز استفاده می کنند.

میزان ماندگاری هایفوتراپی در غبغب

با استفاده از هایفوتراپی می توان در کاهش چربی و بهبود شکل و ظاهر غبغب بهره برد. در این روش از امواج اولتراسوند با فرکانس بالاتر استفاده شده تا سلول های چربی را از بین برده و با فرآیند کلاژن سازی بیشتر علاوه بر کاهش بافت چربی زیر چانه، در کشیدگی و سفت شدن پوست ناحیه غبغب نیز موثر باشد. با تکرار این فرآیند و رعایت دستورالعمل های درمانی می توان ماندگاری هایفوتراپی بر ناحیه غبغب را افزایش داد. این روش درمانی غیرتهاجمی نیاز به دوره بهبود ندارد و پس از اتمام عملیات می توان فعالیت های روزمره را از سر گرفت.

ماندگاری هایفوتراپی در ناحیه شکم

هایفوتراپی در ناحیه شکم یکی از روش های غیرجراحی و نوین در جوان سازی پوست، کاهش بافت های چربی و سفت کردن پوست می باشد. در این روش از امواج فراصوت با فرکانس بالا به منظور تاثیرگذاری بر لایه های عمیق تر پوست شکم و از بین بردن بافت های چربی و در نتیجه افزایش کلاژن سازی پوست استفاده می شود. عوامل مختلف مانند سن، روش زندگی و مراقبت های پس از درمان می تواند بر روی ماندگاری هایفوتراپی در شکم موثر باشد ولی می توان ماندگاری بین 12 تا 24 ماه را انتظار داشت. تکرار هایفوتراپی در فواصل زمانی مشخص، رعایت سبک زندگی سالم، تغذیه مناسب و فعالیت ورزشی منظم می تواند بر ماندگاری هایفوتراپی در ناحیه شکم تاثیر بسزایی داشته باشد.

ماندگاری هایفوتراپی در ناحیه واژینال

یکی از روش های نوین و مبتکرانه در بهبود سلامت و عملکرد واژینال، استفاده از روش غیر تهاجمی هایفوتراپی است که با تولید کلاژن و الاستین بیشتر امکان سفتی و جوان سازی بافت های واژینال را فراهم می سازد. این روش به زنان اجازه می دهد تا برخی مشکلات ناشی از پیری، زایمان و سایر شرایط را مرتفع نموده و اعتماد به نفس خود را افزایش دهند.

ماندگاری هایفوتراپی بر روی واژینال بر اساس وضعیت بدنی فرد و مراقبت های پس از درمان بین 12 تا 24 ماه ماندگاری را از خود نشان دهد. در کنار هایفوتراپی، رعایت مسایل بهداشتی، استفاده از محصولات بهداشتی مناسب و استاندارد و مراقبت از ناحیه واژینال در کنار استفاده روش های ترکیبی جوان سازی پوست با نظر پزشک متخصص می تواند در ماندگاری اثرات هایفوتراپی و جوان سازی موثر تر واژینال نقش پر رنگی ایفا کنند.

آیا عملیات هایفوتراپی نیاز به تمدید دارد؟

پس از انجام عملیات هایفوتراپی، نتایج این روش درمانی معمولا پس از چند جلسه خود را نشان می دهد. برای دستیابی به نتایج بهتر و جوان سازی ماندگارتر، معمولا انجام هایفوتراپی در فواصل زمانی مشخص موثر است. در برخی موارد عوارض پوستی مانند چین و چروک معمولی ممکن است یک یا چند جلسه محدود هایفوتراپی منجر به نتیجه مطلوب شود. ولی در عوارض پوستی شدیدتر مانند لکه های پوستی، آکنه های شدید، اسکار و لیفتینگ صورت ممکن است به تعداد جلسات بیشتری نیاز باشد. پزشک متخصص تعداد جلسات مورد نیاز و همچنین فواصل زمانی تکرار فرآیند هایفوتراپی را تعیین می کند که ممکن است از چند هفته تا چند ماه یکبار متغیر باشد.

چگونه می توان ماندگاری هایفوتراپی را افزایش داد؟

با انجام و رعایت برخی مراقبت های پس از درمان به روش هایفوتراپی، برخورداری از تغذیه مناسب و استفاده از مکمل کلاژن در کنار هیدراته نگاه داشتن پوست، می توان ماندگاری و دوام اثرات هایفوتراپی را افزایش داد. در مجموع توجه به این نکات می تواند به بالابردن ماندگاری هایفوتراپی کمک کند.

تغذیه و سبک زندگی مناسب

با انتخاب سبک زندگی مناسب خصوصا تغذیه مناسب می توان روند پیری و فرسودگی مجدد پوست را به تاخیر انداخت و ماندگاری هایفوتراپی را افزایش داد. برخورداری از تغذیه مناسب مانند استفاده از میوه ها، انواع سبزیجات، مواد غذایی فیبر دار و محصولات غذایی کامل، مواد پروتئینی و استفاده از مواد غذایی کم چرب بر جوان ماندن پوست موثر هستند.

باید برخی فعالیت های ورزشی مانند پیاده روی، دوچرخه سواری، شنا، ایروبیک و برخی برنامه های مدیریت استرس مانند یوگا، مدیتیشن، برنامه تماشای فیلم و خواندن کتاب را در برنامه روزانه گنجاند. خواب مناسب و کافی نیز بر تاثیر و ماندگاری هایفوتراپی اثر مطلوب می گذارد و به جوان سازی پوست کمک می کند. اجتناب از مصرف مواد مخدر، مشروبات الکلی و دخانیات نیز موجب ماندگاری بیشتر هایفوتراپی می شود.

استفاده از مکمل کلاژن

روش غیر تهاجمی هایفوتراپی موجب کلاژن سازی پوست می شود لذا توجه به تغذیه و موادی که به تولید کلاژن کمک می کند، می تواند بر ماندگاری هایفوتراپی موثر باشد. استفاده از مکمل کلاژن می تواند بر ماندگاری هایفوتراپی تاثیرگذار باشد فقط نکته ای که باید توجه کنید این است که این مکمل ها از کیفیت مناسبی برخوردار بوده و حما با مشاوره پزشک متخصص مصرف شود.

هیداته نگاه داشتن پوست

نوشیدن آب به میزان زیاد می تواند باعث هیدراته نگاه داشتن پوست شده و سموم و مواد زائد بدن انسان را به راحتی دفع نماید. با مصرف زیاد آب می توانید به ماندگاری بیشتر هایفوتراپی کمک کنید. مصرف آب زیاد موجب می شود تا کلاژن سازی در بدن افزایش یابد.

جلوگیری از تابش نور خورشید بر روی پوست

اشعه های نور خورشید در  صورت تابش مداوم بر پوست می توانند به لایه های پوستی نفوذ کرده و به پوست آسیب جدی وارد کنند. خصوصا پس از انجام هایفوتراپی باید از تابش نور خورشید به پوست خود جلوگیری کنید چون تابش نور خورشید علاوه بر نفوذ اشعه های خورشید، موجب افزایش مجدد دمای پوست شده و بر روند کلاژن سازی تاثیر نامطلوبی می گذارد. تا حداقل 3 هفته پس از هایفوتراپی باید از تابش نور خورشید جلوگیری کنید.

اگر به واسطه شرایط کاری باید در معرض نور خورشید قرار بگیرید، این مدت زمان را مدیریت کرده و به حداقل برسانید و حتما از کرم های ضد آفتاب قوی استفاده کنید تا از نفوذ اشعه یو وی به پوست جلوگیری کنید. این اجتناب و مراقبت موجب می شود تا علاوه بر افزایش ماندگاری هایفوتراپی، از بروز لک های پوستی و آفتاب سوختگی نیز جلوگیری شود.

از خارش پوست جلوگیری کنید

زمانی که هایفوتراپی انجام می دهید باید از خارش و خاراندن آن ناحیه از پوست به طور جدی جلوگیری کرد. زمانی که در یک ناحیه از پوست هایفوتراپی انجام می شود، پوست در شرایط بسیار حساسی قرار می گیرد و خاراندن و خارش پوست می تواند موجب آسیب پوستی شود و اثرات هایفوتراپی را کاهش می دهد. اگر بر روی پوست اسکار دارید، پس از هایفوتراپی باید اجازه دهید تا دلمه ی آن به صورت خود به خود کنده شود. کندن آن به وسیله دست موجب می شود تا زخم بزرگ تری ایجاد شده و حتی عفونت نیز به وجود بیاید.

اجتناب از دوش آب گرم

دوش گرفتن با آب گرم موجب می شود تا چربی طبیعی بدن کاهش یافته و به کاهش کلاژن سازی و آزردگی پوست شما منجر می شود. استفاده از دوش آب سرد یا نهایتا آب ولرم را باید در دستور کار خود قرار دهید. خصوصا پس از انجام هایفوتراپی به هیچ وجه دوش آب گرم نگیرید و به سونا نروید. استفاده از دوش آب گرم می تواند ماندگاری هایفوتراپی را کاهش دهد.

سخن آخر

امروزه هایفوتراپی به عنوان یک روش موثر و در عین حال غیر تهاجمی و ایمن برای جوان سازی پوست شناخته می شود که با تحریک لایه میانی و زیرین پوست و افزایش تولید کلاژن، موجب بهبود مشکلات پوستی از قبیل چین و چروک، لک و آکنه، جوش های پوستی و لیفتینگ شده و حالت الاستیک و سفتی پوست را افزایش می دهد. دستگاه هایفو شرکت مهندسی پزشکی ناریاتک یکی از بهترین دستگاه های هایفو تراپی به شمار می رود که با بهره گیری از توان نخبگان و متخصصان علمی کشور طراحی و تولید شده است.

ناریاتک با هدف توسعه تجهیزات پزشکی کشور پا به میدان گذاشته است و توانسته برخی تجهیزات پزشکی و صنعتی بسیار با کیفیت از جمله دستگاه پلاسما، دستگاه کربوکسی و همچنین دستگاه آر اف فرکشنال را نیز در کلاس جهانی تولید و به بازار عرضه نماید. دستگاه هایفو شرکت ناریاتک نیز با موفقیت در آزمایش های دقیق علمی نتایج بسیار درخشانی را ثبت نموده و یکی از بهترین دستگاه های جوان سازی پوست محسوب می شود.

سوالات متداول:

میزان ماندگاری هایفوتراپی صورت چه میزان است؟

ماندگاری هایفوتراپی بر روی صورت بسته به سن و جنس پوست و میزان عوارض پوستی متفاوت است و بین 6 ماه تا 2 سال ماندگاری دارد. پزشکان به طور متوسط ماندگاری هایفوتراپی صورت را یک سال عنوان می کنند.

آیا می توان ماندگاری هایفوتراپی را افزایش داد؟

بله با رعایت برخی مراقبت های پس از درمان، تغذیه مناسب، سبک زندگی سالم، فعالیت های ورزشی، دوری از نور خورشید و هیدراته نگاه داشتن پوست می توان ماندگاری هایفوتراپی را افزایش داد.

هایفوتراپی پس از چه مدتی باید تمدید شود؟

هایفوتراپی را می توان سالی یکبار تمدید کرد. برخی افراد که افتادگی پوست بیشتری دارند می توانند هر 6 ماه یکبار آن را تمدید کنند.

آیا مصرف مکمل کلاژن ساز بعد از درمان ضروری است؟

استفاده از مکمل های کلاژن ساز بعد از هایفوتراپی ضروری نیست ولی برخی پزشکان مصرف این مکمل ها را موجب ماندگاری بیشتری هایفوتراپی می دانند که می تواند اثرات درمان را دوام ببخشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای ضروری با * علامت زده شده‌اند