جوان سازی شگفت آور پوست با روش آر اف فرکشنال (RF)

جوان سازی شگفت آور پوست با روش آر اف فرکشنال (RF)

پوست مهم ترین و خارجی ترین پوشش بدن انسان را تشکیل می دهد که علاوه بر حفاظت از اعضای داخلی بدن در برابر عوامل و محرک های خارجی مقاومت کرده و بخش عمده ای از زیبایی انسان را تشکیل می دهد. پوست بدن فارغ از رنگ آن، اگر سالم، شاداب و با طراوت باشد بر روی سلامتی و شادابی کل بدن تاثیر به سزایی داشته و موجب افزایش اعتماد به نفس افراد می گردد. پوست سالم و شاداب بر روی روابط اجتماعی و خصوصیات روانی افراد تاثیرگذار است چرا که باعث ایجاد جذابیت در افراد شده و اکثر افراد پوست سالم و با طراوت را مورد تحسین قرار می دهند و به آن علاقه دارند.

لایه های مختلف پوست

پوست بدن از سه لایه اپیدرم یا قسمت بیرونی، درم یا قسمت میانی و هیپودرم یا قسمت زیرین تشکیل شده است. به سطحی ترین لایه پوست اپیدرم گفته می شود که دارای سوراخ های بسیار ریزی است تا عرق و چربی بیشتر از درون آن ها به بیرون ترشح شود.

لایه درم یا لایه میانی پوست، طبقه نیمه زنده پوست است که خاصیت کششی دارد و غده های چربی و عرق، مویرگ ها و رشته های عصبی در این بخش قرار گرفته است. در بخش درم پوست، رشته های کلاژن و الاستین وجود دارند که با داشتن ساختمانی مستحکم موجب استحکام بخشیدن به پوست می شوند. اگر این پروتئین های لایه درم پوست دار اختلال و کاهش شوند، شل شدگی، افتادگی و چروک در پوست پدید می آید.  در واقع لایه درم پوست را می توان مهم ترین بخش پوست نامید.

لایه هیپودرم بخش زیرین پوست است که پوست را به بافت های ماهیچه ای بدن متصل می کند و دارای سلول های زنده ای می باشند. در این بخش از پوست، ریشه مو و سلول های چربی قرار گرفته است و چربی ذخیره شده در پوست موجب شادابی و طراوت بیشتر این لایه از پوست می گردد. با لایه های مختلف پوست به طور اجمالی آشنا شدید.

آسیب های رایج پوستی

از گذشته های دور تا به امروز سالم ماندن، جوانی و شادابی پوست جزو خواسته های همیشگی بشر بوده است و انسان همواره با نشانه های پیری و یا برخی مشکلات پوستی میانه خوبی نداشته و درصدد راه هایی برای جلوگیری و مقابله با این آثار ناخوشایند برآمده است. با گذشت زمان انواع محصولات مراقبت از زیبایی و طراوت پوست به وجود آمد و محصولات متنوع آرایشی و بهداشتی شکل گرفت و استفاده از آن ها دربین افراد خصوصا بانوان رواج پیدا کرد. گاهی اوقات برخی بیماری های پوستی مانند انواع جوش و آکنه و لک های پوستی زیبایی انسان ها را دچار مخاطره می کند. همچنین از آن جایی که پوست بیرونی ترین لایه و پوشش بدن است گاه اصابت اجسام خارجی و ایجاد زخم های پوستی نیز آثاری را بر روی پوست بدن نمایان می کند که برای انسان ها ناخوشایند است و زیبایی و جذابیت آنان را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین ابداع روش هایی موثرتر و کارآمدتر برای رفع مشکلات پوستی و بازگشت طراوت و شادابی به پوست در دستور کار متخصصان زیبایی پوست قرار گرفت.

در ادامه این نوشتار به بررسی برخی مشکلات و آسیب های مرسوم پوستی که بشر برای مقابله با آن روش های جوان سازی پوست را ابداع کرده است، می پردازیم.

چین و چروک در پوست

چین و چروک پوستی خطوطی سطحی یا عمقی هستند که بر اثر عواملی بر روی پوست ایجاد می شوند. این چین و چروک ها گاه به صورت خطوط نازک و ظریف بر روی پوست نمایان می شوند و گاه آن قدر عمیق هستند که مانند چاله یا شکافی بر روی پوست پدید می آیند. با بالا رفتن سن انسان، این چین و چروک ها به طور طبیعی بر روی پوست ایجاد می شوند و هر چه به عمر انسان افزوده شود بر تعداد و شدن آن ها نیز افزوده می گردد. البته ایجاد چین و چروک پوستی تنها به بالارفتن سن و پا گذاشتن به میان سالی در افراد ایجاد نمی شود بلکه برخی عوامل مانند محیط زندگی، سبک زندگی افراد، وراثت و جنس پوست و شرایط محیطی کار و فعالیت آنها نیز بر روی ایجاد این مشکلات پوستی موثر هستند.

چرا چین و چروک پوستی ایجاد می شود؟

همان طور که پیش تر اشاره کردیم، پوست از سه لایه اپیدرم یا بیرونی، درم یا میانی و هیپودرم یا درونی تشکیل یافته است. در طول حیات و زندگی انسان از کودکی تا جوانی و میان سالی، سلول های پوستی به صورت دائمی و سریع در حال تکثیر هستند. زمانی که لایه اپیدرم دچار خراش و زخم های خفیف پوستی می گردد، تکثیر سلول ها در لایه درم، از بین رفتن لایه اپیدرم را خنثی کرده و آن را ترمیم می کند. به همین دلیل مشاهده می کنیم که اثر زخم و خراش های پوستی در کودکان و نوجوانان با سرعت بیشتری بهبود یافته و اثر چندانی از آن باقی نمی ماند. با افزایش سن و خصوصا در میان سالی، سرعت تکثیر سلولهای درم با کاهش مواجه می شود و در نتیجه احیای لایه اپیدرم با کندی پیش می رود و گاه بهبود کامل نمی یابد و آثار پوستی بر جای می گذارد.

در پوست انسان دو نوع پروتئین وجود دارد که نقش جدی بر روی طراوت و شادابی پوست ایفا می کند. هر دو پروتئین در لایه درم پوست قرار گرفته اند. کلاژن  (collagen) الیاف پروتئینی پوست است که موجب تقویت خاصیت کشسانی پوست می شود. الاستین (Elastin) نیز پروتئینی است که چربی مورد نیاز پوست را تامین می‌کند. این دو الیاف پروتئینی در کنار همدیگر موجب تقویت چربی پوست و خاصیت کشسانی آن می شوند. زمانی که انسان پا به سن و دوران میان سالی می گذارد، تکثیر کلاژن و الاستین با کاهش مواجه می شود و موجب کاهش رطوبت و چربی و خاصیت کشسانی پوست شده و سرعت ترمیم پوست نیز با کندی پیش می رود. ایجاد افتادگی، شل شدگی و چین و چروک در پوست به دلیل کاهش تکثیر در لایه درم اتفاق می افتد که کشسانی پوست کاهش یافته و احیا و ترمیم پوست در برابر محرک ها و آسیب های محیطی نیز دچار ضعف می شود. به این ترتیب چین و چروک های پوستی اتفاق می افتند.

چروک دور چشم

پوست اطراف چشم بسیار نازک و حساس است و دارای رگ های خونی می باشد. معمولا اولین بخش پوست که دچار چین و چروک ناشی از میان سالی می شود، پوست دور چشم است. به تدریج خطوط زیر چشم، خطوط پنجه کلاغی در کناره های چشم و سایر چروک های پوستی بر روی پلک ها و ناحیه اطراف آن ها ظاهر می شوند

چروک دور لب

از جمله چین و چروک رایج بر روی پوست صورت، ایجاد خصوص نازک و چین و چروک در اطراف لب و دهان می باشد. زمانی که پوست کلاژن کمتری تولید می کند، دچار شل شدگی می شود و انعطاف پذیری خود را کاهش می دهد. بنابراین خطوط مختلفی در نواحی مختلف لب ودهان که پوست نازکی دارند پدید می آید. خط لبخند که در کناره دهان ایجاد می شود و خطوط ماریونت که از دهان تا چانه ایجاد می شود و خطوط رژ لب که در امتداد لب بالا و پایین و روی لب ها ایجاد می شوند از جمله چین و چروک های اطراف لب و دهان به شمار می روند.

چروک پیشانی

انجام برخی حرکات تکراری از جمله عوامل اصلی ایجاد خطوط و چین و چروک بر روی پیشانی افراد است. اخم کردن مداوم باعث ایجاد خط اخم و حرکات مداوم ابرو به سمت بالا موجب ایجاد خطوط افقی بر روی پیشانی می گردند.

چروک در ناحیه گردن

یکی دیگر از نواحی صورت که ایجاد چین و چروک در آن ها مشهود است، ناحیه گردن و زیر چانه می باشد. با افزایش سن و کاهش تولید کلاژن و الاستین، شاهد هستیم که شل شدگی و افتادگی در پوست ناحیه گردن اتفاق افتاده و چین و چروک های بعضا عمیقی در این ناحیه از پوست اتفاق می افتد. این چین و چروک ها با پیر شدن افراد تشدید می شود.

عوامل موثر در ایجاد چین و چروک

چین و چروک در پوست به دلیل برخی عوامل درونی و بیرونی ایجاد می شود. روند تشدید چین و چروک را می توان کنترل کرد فقط باید عوامل به وجود آورنده و تشدید کننده آن را شناسایی کنیم:

افزایش سن

همان طور که قبلا نیز اشاره شد یکی از عوامل ایجاد چین و چروک های پوستی، افزایش سن و به تبع آن کاهش تکثیر کلاژن و الاستین در لایه درم پوستی است. هر چند میزان ایجاد و افزایش چین و چروک پوستی در تمام افراد یکسان نیست ولی غالبا از سن 40 سال به بعد، این روند شکل می گیرد و در برخی افراد شدیدتر و در برخی کند تر اتفاق می افتد.

وراثت

برخی افراد به صورت ذاتی پوستی قوی تر دارند و همین عامل باعث می شود تا کاهش تکثیر سلول های پوستی در آن ها دیرتر رخ دهد. وراثت یکی از عوامل درونی است و افراد نمی توانند چندان بر وری آن کنترل و تاثیرگذاری داشته باشند.

ژنتیک

یکی از عوامل تاثیر ژن بر انسان است. تحقیقات نشان داده که سیاه پوستان از نظر ژنتیکی نسبت به سفید پوستان دارای پوست قوی تری هستند. به همین دلیل ایجاد چین و چروک پوستی در سیاه پوستان کند تر و دیرتر اتفاق می افتد ولی در سفیدپوستان زودتر نمایان می شود. این عوامل چندان قابل کنترل نیستند و نمی توان اقدام خاصی برای آن ها انجام داد.

اشعه ماوراء بنفش

نور خورشید منبع اصلی اشعه ماوراء بنفش است و تابش زیاد این اشعه بر روی پوست می تواند به پوست آسیب جدی وارد آورد. افرادی که به دلیل شرایط محیطی زندگی یا شرایط کاری مدت زمان بیشتری در زیر نور خورشید هستند یا در مناطق گرمسیر زندگی می کنند که میزان تابش نور خورشید در این مناطق شدیدتراست، زودتر از سایر افراد دچار چین و چروک های پوستی می شوند و روند پیری پوست را سریع تر طی می کنند. اشعه ماوراء بنفش با نفوذ به پوست، موجب شکسته شدن بافت همبند کلاژن و الاستین شده و خاصیت کشسانی و الاستیکی پوست را از بین می برد. همچنین اشعه ماوراء بنفش باعث کاهش چربی پوست و ایجاد خشکی در پوست شده و پیری زودرس پوست و ایجاد چین و چروک پوستی را تشدید می کند. به همین خاطر است که به افرادی که مدت زمان زیادی در زیر اشعه خورشید هستند، استفاده از کرم ضد آفتاب توصیه می شود تا با ایجاد یک لایه محافظ کرم از ورود اشعه ماوراء بنفش در پوست کاسته شود.

مصرف سیگار و سایر مخدرها

مصرف دخانیات و سایر مواد مخدر، جریان خون زیر پوست را تحت تاثیر قرار می دهند. این تغییرات در جریان خون موجب تغییر در عملکرد سلول های پوستی خصوصا کلاژن و الاستین شده و با کاهش تکثیر آن ها ایجاد چین و چروک های پوستی شدت می گیرند. به همین خاطر است که افرادی که به مواد مخدر اعتیاد شدید پیدا می کنند از نظر ظاهری روند پیر شدن بسیار سریع و مشهودی را طی می کنند.

اخم یا لبخند

انجام حالات تکراری در هنگام صحبت کردن، عصبانیت و یا در هنگان شادی کردن و خندیدن موجب ایجاد چین و چروک هایی با عنوان خطوط اخم یا لبخند بر روی بخش هایی از پوست صورت ایجاد می کنند. این خطوط با بالارفتن سن نیز تشدید می شود چون پوست خاصیت کشسانی و انعطاف پذیری خود را از دست داده و این حرکات تکراری موجب ایجاد خطوط و چین و چروک می شود. خطوط پیشانی نیز از این دست چین و چروک ها هستند.

سبک زندگی

کنترل برخی رفتارها و عادت ها در سبک زندگی افراد بر روی کنترل چین و چروک پوست می تواند موثر باشند. خوب خوابیدن و خواب کافی یکی از عوامل شادابی و جوانی پوست و ظاهر افراد محسوب می شود و خواب کم و نا کافی، روند پیری پوست را تشدید می کند. شاید دقت کرده باشید اگر یک یا چند شب خواب ناکافی داشته باشید یا شب ها بیدار مانده باشید، در طول روز پوستی خسته و تیره خواهید داشت. این روند می تواند به چین و چروک های پوستی و پیری زودرس در پوست بیانجامد. خواب منظم و در طول شب تاثیر بسیار مطلوب تری نسبت به خواب طول روز بر روی سلامتی و شادابی پوست دارد. علاوه بر خواب تغذیه مناسب نیز می تواند به کنترل و کاهش چین و چروک در پوست کمک کند. مصرف آب کافی، مصرف سبزیجات و میوه جات تازه و نوشیدن کنترل شده و کمتر کافئین می تواند روند چین و چروک پوستی را کاهش دهد.

آسیب های پوستی موضعی

برخی مشکلات و نقایص پوستی مانند لکه های تیره پوستی، تبخال، سیاهی زیر چشم، اسکار زخم ها و آکنه، ترک های پوستی و شلی و افتادگی پوست نیز بر روی زیبایی وشادابی پوست انسان تاثیر سوء می گذارند. در ادامه به توضیح برخی از این آسیب های رایج می پردازیم.

اسکار زخم و آکنه

یکی از مشکلات پوستی رایج که افراد از آن ها رنج می برند، اسکار آکنه و زخم است. آکنه به دلیل بسته شدن مجاری پوست به دلیل چربی، باکتری و پوست مرده ایجاد می شود و موجب التهاب در منافذ پوست شده و می ترکد. اگر این التهاب در لایه های عمیق تر و لایه درم پوست ایجاد شود موجب می شود تا پروتئین های کلاژن و الاستین آسیب ببینند و ضایعاتی به شکل فرورفتگی و ناهمواری در پوست ایجاد شود. برخی اوقات نیز بر اثر زخم ها و بریدگی های پوستی این اسکار به صورت برآمدگی خود را نشان می دهد که وضعیت ناخوشایندی خصوصا بر روی پوست صورت ایجاد می کند.

ترک پوستی یا استرچ مارک

ترک های پوستی یا استرچ مارک ها نوارهای ریز و باریک به صورت راه راه یا خطوطی هستند که بر روی برخی نواحی پوست ایجاد می شوند. استرچ مارک بر اثر کشیدگی ناگهانی پوست و پارگی در کلاژن و الاستین در پوست رخ می دهد. از آن جایی که کلاژن و الاستین ها وظیفه انعطاف پذیری و نگهداشت پوست را بر عهده دارند، در صورت کش آمدن ناگهانی پوست و پارگی آن ها، باعث بروز ترک های پوستی می گردد. بیشترین میزان ترک پوستی یا استرچ مارک در ناحیه شکم و پهلوها مشاهده می شود. چاقی و تغییر وزن، بارداری و جراحی های لاغری می تواند موجب ترک های پوستی در شکم و پهلوها باشد.

شل شدگی و افتادگی پوست

شل شدگی و افتادگی پوست از جمله نقایص پوستی شایع در بین افراد است که ممکن است در هر سنی اتفاق بیفتد. دلایل شل شدگی و افتادگی پوست در سنین مختلف، متفاوت است. اگر فرد در سن جوانی دچار افتادگی و شل شدگی پوست شود یکی از دلایل آن کاهش یک دفعه ای و ناگهانی وزن می تواند باشد. همچنین ضعف طحال در افراد موجب می شود تا خون سوداوی در بدن فرد به خوبی تصفیه نشود و پوست دچار شل شدگی و افتادگی گردد. افرادی که زیاد در معرض آفتاب هستند و افرادی که در کنار کوره های آتش فعالیت می کنند به دلیل ضعیف شدن رشته های پروتئینی پوستشان زودتر دچار این عارضه پوستی می گردند. سوء تغذیه ناشی از مصرف پایین میوه و سبزیجات، مصرف بالای فست فودها و کمبود پتاسیم باعث نازکی پوست و در نتیجه شل شدگی و افتادگی آن می گردد. در سنین بالاتر و در دوران پیری نیز به دلیل از دست دادن پروتئین های کلاژن و الاستین و عدم جایگزینی آن ها به مقدار کافی، افراد دچار این عارضه پوستی می شوند.

رفع نقایص پوستی با استفاده از آر اف فرکشنال

داشتن پوست سالم، جوان و بدون نقص یک مزیت بزرگ به شمار می رود که زیبایی و جذابیت را برای فرد به ارمغان می آورد. پوست یکی از مهم ترین ارگان های بدن انسان است که اولین سد دفاعی بدن انسان در برابر نفوذ میکرو ارگانیسم ها و پاتوژن ها محسوب می شود. امروزه به دلیل وجود انواع آلودگی های محیطی در محیط کار و زندگی، استفاده از روش های پاک سازی و جوان سازی پوست دارای اهمیت زیادی است. داشتن پوست جوان و سالم همواره یکی از دغدغه های انسان ها خصوصا بانوان بوده است. یکی از جدید ترین و کاربردی ترین ابزارها در حوزه زیبایی و جوان سازی پوست، دستگاه آر اف فرکشنال (RF)  یا دستگاه رادیو فرکانسی می باشد. این روش زیبایی پوست یکی از ایمن ترین و بی خطر ترین راه های زیبایی و جوان سازی پوست است و یک روش غیر تهاجمی به شمار می رود که بدون انجام عمل جراحی می تواند به نشاط و جوان سازی پوست انسان کمک کند.

مکانیزم آر اف فرکشنال به چه صورت است؟

در دنیایی زندگی می کنیم که هر روزه در حال تکامل است و تکنولوژی و ابداع وسایل و تجهیزات مختلف زیبایی با سرعت خیره کننده ای در حال پیشرفت است. در بین روش های زیبایی و مراقبت از پوست، روش آر اف فرکشنال به عنوان یک روش انقلابی برای زیبایی، رفع عوارض و جوان سازی پوست خود را مطرح نموده است. مزیت بزرگ این روش استفاده از روش غیر تهاجمی است و همانند جراحی های زیبایی نیازی به بیهوش سازی ندارد و عوارض خاصی پس از انجام آن نخواهید داشت. این دستگاه بر پایه تولید و تابش پرتوهای رادیویی با فرکانس بالا عمل می کند. برای آن که با مکانیزم دقیق این دستگاه آشنا شوید، باید بدانید که دستگاه آر اف فرکشنال (RF) دارای یک سری سوزنی با 24 سوزن بسیار ریز و باریک با روکش طلا می باشد که زمانی که روی پوست ناحیه مورد نظر قرار می گیرد، با فرو رفتن این سوزن ها در ناحیه درم پوست و انتقال فرکانس رادیویی مورد نظر، یک گرمایش عمقی در پوست ایجاد می شود. این تابش در نقاط عمقی و لایه درم پوست حرارتی بین 38 تا 44 درجه سانتیگراد را ایجاد می کند و سلول های کلاژن سازی را تحریک می کند تا کلاژن سازی بیشتری را انجام دهند. تحریک رشته های کلاژن سازی با افزایش گردش خون و فعال سازی چرخه کلاژن سازی، موجب بازسازی مجدد نقاط آسیب دیده گردیده و به التیام سریع و موثر بر روی پوست بیرونی یا اپیدرم منجر می شود. کلاژن سازی پوست عمقی یا لایه درم به سفتی و کشسانی بیشتر پوست بیرونی می انجامد و برای زیبایی و جوان سازی پوست بسیار موثر است.

موارد مورد استفاده از آر اف فرکشنال (RF)

از آر اف فرکشنال برای بازسازی و جوان سازی بخش هایی ازپوست بدن استفاده می کنند که به آن می پردازیم.

لیفت صورت با استفاده از آر اف فرکشنال (RF)

از دستگاه آر اف فرکشنال برای لیفت کردن و سفت کردن پوست صورت استفاده می شود. زمانی که پوست دچار شل شدگی می شود با استفاده از روش آر اف فرکشننال (RF) و تحریک رشته های کلاژن ساز درلایه درم پوست یا همان لایه میانی پوست صورت، کلاژن های زیادی شروع به تولید شدن می کنند و این کلاژن ها موجب سفتی و لیفت پوست صورت می شود. اولین اثر آر اف فرکشنال بر روی پوست صورت حدود چند روز بعد از انجام آن و اثر دوم و طولانی مدت آر اف فرکشنال بر روی پوست صورت، حدود سه تا چهار هفته بعد از انجام این روش خود را نشان می دهد و گاه تا چند سال نیز دوام خواهد داشت.

لیفت ابرو، پیشانی، چانه و گردن با استفاده از آر اف فرکشنال (RF)

روش آر اف فرکشنال به قدری موثر و کم تهاجمی است که با استفاده از آن می توان برای لیفت ابرو و درمان افتادگی پلک نیز استفاده نمود. البته شاید آن نتیجه ای که انتظار دارید تا کل افتادگی پلک بر طرف شود را نداشته باشد ولی بر روی سفت شدن پوست ناحیه ابرو و رفع این عارضه تا حدود قابل قبولی موثر است.

برای لیفت پوست ناحیه پیشانی و رفع خطوط پیشانی نیز آر اف  فرکشنال (RF) کاربرد دارد و می تواند به کاهش این خطوط افقی با افزایش کلاژن سازی و سفت شدن و افزایش خاصیت کشسانی پوست کمک کند.

از آر اف فرکشنال (RF) برای درمان افتادگی پوست زیر چانه و همچنین گردن نیز استفاده می شود. تاثیر آر اف فرکشنال بر این نواحی بسیار مشهود و چشمگیر است به نحوی که پس از چند جلسه شاهد سفت شدن ناحیه غبغب و فک خود خواهید بود. از آر اف فرکشنال برای لیفت گردن نیز به استفاده می شود.

رفع چین و چروک های دور چشم و لب

روش آر اف فرکشنال (RF) یک روش درمانی موثر و غیر تهاجمی برای رفع چین و چروک های نواحی دور چشم و کناره چشم به شمار می رود. استفاده از این روش برای چند جلسه، نتایج درخشانی به دنبال دارد و چین و چروک های دور چشم تا حد زیادی رفع می گردد.

همچنین این روش برای درمان چین و چروک های دور لب نیز موثر است و شاهد کاهش محسوس آن ها پس از چند جلسه خواهید بود. این روش خطوط خنده و اخم را رفع می کند و جوانی و شادابی را به پوست صورت باز می گرداند.

تنظیم چربی پوست

با استفاده از روش آر اف فرکشنال (RF) می توان پوست افرادی که در برخی نواحی پوستی خود دچار ترشح بیش از حد چربی هستند را درمان کرد. از آر اف فرکشنال برای درمان منافذ باز پوستی بهره گرفته می شود و روشی موثر شناخته می شود.

درمان جوش پوست صورت

وجود جوش زیاد بر روی پوست صورت بسیار آزار دهنده است و شرایط روحی و استرسی نا مطلوبی برای افراد ایجاد می کند. با کمک روش آر اف فرکشنال (RF) می توان به درمان این عارضه پوستی کمک کرد. با کمک این دستگاه می توانید از شر جوش های چرکی و سر سیاه بر روی پوست صورت خود خلاص شوید و زیبایی و شادابی را برای پوست صورت خود به ارمغان بیاورید. در برخی اوقات با یک یا دو بار استفاده از دستگاه برای درمان جوش ممکن است شاهد افزایش موقت آن باشید. هیچ جای نگرانی نیست چون با تکمیل درمان و پایان یافتن تمام جلسات این جوش ها پایان می یابند و می توانید از پوست صاف و زیبای خود لذت ببرید.

درمان اسکار یا جوشگاه

برای درمان اسکارهای آکنه از آر اف فرکشنال (RF) استفاده می شود. در این روش با استفاده از ضربه های سوزنی و انتقال امواج رادیویی با فرکانس بالا رشته های کلاژن ساز تحریک شده و با تولید بالای کلاژن و الاستین در لایه درم پوست، اسکار آکنه و جوشگاه تا حد زیادی ترمیم و بازسازی می شود. با استفاده از آر اف فرکشنال (RF) و درمان اسکارهای آکنه و جوشگاه می توان جوانی و شادابی را به پوست صورت بازگرداند. این اقدام باعث افزایش اعتماد به نفس افراد شده و تعامل های مثبت و کنشگری های اجتماعی را در افراد ارتقا می بخشد.

لاغر کردن صورت با استفاده از آر اف فرکشنال (RF)

یکی از کاربردهای جالب و منحصر به فرد آر اف فرکشنال (RF) لاغر کردن صورت می باشد. برخی افراد دارای چربی های اضافی خصوصا در بخش های پایینی صورت خود هستند که بر زیبایی و جذابیت آن ها تاثیر نا مطلوب می گذارد. روش آر اف فرکشنال (RF) می تواند به تجزیه این چربی های اضافی کمک کند و لاغر سازی این نواحی از صورت را به دنبال خواهد داشت. مزیت این روش این است که عارضه ای برای پوست صورت ایجاد نمی کند و قرمزی خفیفی که بر روی پوست صورت ایجاد می شود، پس از چند هفته کاملا بر طرف خواهد شد.

رفع تعریق بالای پوست با آر اف فرکشنال (RF)

یکی از کاربردهای روش آر اف فرکشنال (RF) درمان بیش از اندازه تعریق پوست در نواحی خاصی از بدن است. برخی افراد به دلیل تعریق زیاد پوست خود همواره دچار مشکل هستند و به دنبال راه حلی ایمن و بی خطر برای رفع این مشکل پوستی می باشند. با استفاده از آر اف فرکشنال (RF) می توان غدد عرق در نواحی لایه میانی پوست یا لایه درم را کنترل کرد و از تعریق زیاد و ایجاد بوی بد بدن تا حد زیادی جلوگیری کرد.

آیا روش آر اف فرکشنال (RF) عوارضی دارد؟

برای جوان سازی پوست از طریق آر اف فرکشنال (RF) نیازی به عمل جراحی، برش پوست و بیهوشی فرد نیست و از این رو یک روش غیر تهاجمی و ایمن شناخته می شود که عوارض خاصی به دنبال ندارد. تنها ممکن است پس از انجام آر اف فرکشنال (RF) مقداری التهاب و قرمزی در ناحیه پوست مورد نظر مشاهده شود که تا چند روز رفع می شود. همچنین در برخی نواحی نازک و حساس تر پوست کبودی و تورم مشاهده می شود که به مرور زمان کاملا برطرف می شود. برای کاهش تورم و درد پس از انجام این روش می توانید از کمپرس آب سرد استفاده کنید. همچنین تا 24 ساعت از وسایل آرایشی استفاده نکنید. در دوران نقاهت از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کرده و تا دو هفته پس از انجام آر اف فرکشنال (RF)، از لیزر پوست در نواحی مورد نظر خودداری کنید. از مالش و خارش نواحی پوستی جلوگیری شود و تا 24 ساعت از استحمام با آب داغ اجتناب گردد.

 

سوالات پر تکرار

آیا روش آر اف فرکشنال (RF) بی درد و ایمن است؟

روش آر اف فرکشنال (RF) کاملا ایمن و غیر تهاجمی است و عوارض خاصی ندارد. این روش حداقل درد را دارد و تنها مقداری سوزش را احساس می کنید. همچنین می توانید از بی حس کننده های موضعی نیز بر روی نواحی پوستی مورد نظر استفاده کرده و درد را به حداقل میزان ممکن کاهش دهید. حتی پس از انجام روش نیز می توانید از داروی مسکن استفاده کنید. در مدت زمان کوتاهی قرمزی و درد خفیف این روش کاملا از بین می رود.

از روش آر اف فرکشنال (RF) در کدام نواحی بدن می توان استفاده کرد؟

از این روش برای جوان سازی پوست بیشتر نقاط بدن می توان استفاده کرد. اغلب این روش جوان سازی پوست را برای نواحی صورت، اطراف چشم و دهان، چانه، گردن و دست ها استفاده می کنند.

برای روش آر اف فرکشنال (RF) چند جلسه لازم است؟

برای جوان سازی پوست از روش آر اف فرکشنال (RF) به حدود 3 تا 6 جلسه در مدت زمان 4 تا 8 هفته نیاز است. معمولا پس از اولین جلسه نتایج قابل قبولی را مشاهده خواهید کرد. نوع و مقدار عوارض پوستی می تواند تعیین کند که شما به جلسات کمتر یا بیشتری نیاز خواهید داشت.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای ضروری با * علامت زده شده‌اند